Filmajánló: Three Outlaw Samurai

Nem is tudtam, mit várjak, ettől az alkotástól, mikor elkezdtem nézni: nem titok, hogy nagy kedvelője vagyok a szamurájfilmeknek, és kultúrának, és e műfaj legnagyobb filmjei, mind régi, klasszikus filmek. Viszont, a legrégebbi film, amit eddig néztem, az a Csillagok háborúja volt, a maga 1977-es évével(a műfaj sem stimmel, és a készítő ország sem, de gondolom értitek a példát :D). Ez a film pedig, pontosan egyidős édesapámmal, szóval nem mai darab :D
Bizony. A film fekete-fehér.Ennek ellenére, színek nélkül is olyan környezeti képet ad, mint akármelyik színes. Ami még meglepett, hogy a film régi mivolta ellenére, nagyon jó, és nagyon sok harcjelenettel dolgozott, üresjáratot nem tapasztaltam, ha volt is, olyan apró, és jelentéktelen, hogy észre sem vettem.
A Történetről: Sakon Shiba, a ronin éppen vándorol a vidéken, amikor talál egy hajtűt. Elindul egy malom irányába, hogy visszaszolgáltassa, amikor kiderül, hogy a tű egy csapat paraszt által elrabolt uraság lányáé, akit a parasztok túszként tartanak. Az indokaikra fény derül, az uraság sanyargatja őket, így egy érkező még nagyobb úrnak akarják adni a követeléseiket.Az uraság pedig, házon belül, csendesen akarja elintézni őket, nehogy folt essen a büszkeségén...

A Karakterek: Nem akarok semmi poént lelőni, így általánosságban: képet kapunk pár régi, igazán szimpatikus harcosjellemről, akik saját becsületük, és értékrendjük szerint cselekednek. Abszolút szerethető, és hiteles hősök (vagyis kettő közülük, plusz a parasztok) Shiba például már a történet legelején képes volt szimpatikussá válni.
A Harcok: A film a régi hagyományú, szamuráj harcmodort veszi alapul, így egy csapás, általában egy halál, mégis, a harcok ennél sokkal többek, elegánsak, és látványosak a maguk nemében.
Összegzés: Nálam ez a film, 10/10. Nagyon jó volt, és méltán klasszikus. Több ilyet is fogok nézni :D

Megjegyzések

  1. No ez jól hangzik! Elég kedvet kaptam hozzá, hogy megnézzem :D ha esetleg tudsz adni helyet, ahonnan be lehet szerezni, akkor csipogj msn-en :D
    Amúgy jó kis kedvcsináló volt ez!

    VálaszTörlés
  2. Háhá, ma megnéztem a filmet :D tényleg elég jó volt, bár az elején kicsit furcsának tűnt, kezdve ott, hogy két hangsáv volt és a japánra, nem is tudom már milyen nyelven beszéltek ráfele :D de aztán sikerült átváltanom sima japánra és végignéznem a filmet :D
    jó kis másfél óra volt és tényleg nem zavaró hogy fekete fehér, márpedig én az olyat nem szoktam szeretni :D
    köszönöm hogy felhívtad a figyelmem a filmre :D

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy tetszett, nekem is nagyon:D Főle g a nem ideális, "hálivúdi" befejezése miatt. :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Íztelítő: Embertelen Vidék, 1. fejezet

Rövid: A Gyászhuszár

Ajánló: Eastern - Martin Kay